Megújulnak a Mahart városnéző sétái

“A Hableány szörnyű tragédiája erősen rányomta a bélyegét a hajózási szakmai idei eredményeire. A távol-keleti turisták száma drasztikusan csökkent, globálisan visszaestek a megrendelések a külföldi csoportoktól és hazai diákcsoportoktól is. A belföldi forgalom azonban szerencsére két-három hónappal a baleset után helyreállt. A dunakanyari útvonalaink hozták a megszokott számokat” – ismertette Spányik Gábor, a MAHART PassNave Kft. ügyvezető igazgatója, és hangsúlyozta, hogy flottájuk minden egyes hajója eleget tesz a biztonsági előírásoknak, az utasok jó kezekben vannak náluk. A szakember azt is elmondta, hogy hajóparkjuk az utóbbi évek során teljesen megújult, jövőre sűrítik a menetrendet, 3 év kihagyás után ismét elindítják Budapest-Vác-Visegrád-Budapest hajójáratukat a Nagy-Dunaágban, Verőcén és Szobon új kikötőket hoznak létre és az elkövetkező három évben 4 szárnyashajót állítanak forgalomba. A szakember szerint a szárnyashajók menetteljesítményével ma semmi nem veszi fel a versenyt, a legrövidebb idő alatt, mindössze 6 óra alatt teszik meg a Budapest-Bécs távot.

A Mahart kollégái egyéb újdonságokról is beszámoltak: a szárnyashajós kirándulós kínálatban újdonság volt idén Esztergom, jövőre a nagy sikerre való tekintettel gyógynövényes, borkóstolós tematikus program is indul az egykori királyi székhelyre. A nemrég átadott Komáromi Csillagerőd bemutatására is létrejön jövőre egy új szárnyashajós kirándulás. A nemzetközi túrák piacán újdonság a háromnapos Pozsony-Bécs hajóút. A menetrendi szárnyashajózás piacán 2020-ban megjelenik majd Budapestről Visegrád, Komárom és Bécs. A Dunakanyarba hajóval közelekedő turisták részéről egyre nagyobb igény, hogy kerékpárt is tudjanak szállítani a járatokon, ezért erre a cég a következő időkben különösen nagy hangsúlyt fordít.

A Kikötő Csoport vezetője, Ádám Andrea arról tájékoztatott, hogy a vállalat évente 3000 kikötést bonyolít a fővárosban, és közel ennyit vidéken. A legfontosabb vidéki kikötők Esztergom, Kalocsa és Visegrád. 2020 szeptemberének végére fejeződik be a vállalat nagyszabású modernizációs programja, amely során megszépülnek a kikötők és azok környéke, új úszóműveket helyeznek el és mederkotrással alacsony vízállás esetén is használhatóvá

Cikk forrása

Ugyanabból a kategóriából származó cikkek:

    Nincs