Ha egy hollywoodi sikerfilmet rögtön folytatnak, abban nincs semmi különös, az csak a normális üzletmenet része. Ha negyed századot késik a folytatás, máris érdekesebb a helyzet. Ez már egy másik korszak, úgy a filmes divatok, mind a politikai és a társadalmi körülmények szempontjából. Ha a Gladiátor 2 ugyanúgy nézne ki és ugyanazt mondaná a világról, mint az előzménye, idegennek, bumfordinak tűnne a mai mozikínálatban. Mit talált ki a régebbi és az új film rendezője, az idős mester, Ridley Scott, hogy újra elevenné tegye ezt a római császárkor néhány valós eseményéből és alakjából kiinduló, de egyébként teljesen légből kapott mesét?
Lehetne érvelni amellett, hogy Ridley Scott alapozta meg a kétezres évek hollywoodi filmjének kinézetét a Gladiátor és a rákövetkező évben bemutatott A sólyom végveszélyben képi világával: a sárgásbarnára szűrőzött snittekkel, az akciójelenetek gyorsmontázsával, a nagyon közel hozott közelképekkel. Az újszerű vizuális stílust leszámítva – amely Ridley Scottnál különben is konzervatívabb maradt, mint öccsénél, Tonynál – viszont a Gladiátor melodrámai hőstörténete fél évszázaddal korábban, a klasszikus Hollywoodban is elkészülhetett volna.

A főhős a Gladiátor 2-ben is régi vágású figura. Rendíthetetlenül nemes lélek, aki ugyanúgy, mint Maximus az előzményben, meggyilkolt szerelméért, tágabb értelemben
Ugyanabból a kategóriából származó cikkek:
- Nincs