Eljárt az idő afelett a vélekedés felett, hogy miközben a nők könnyed koktélokat szürcsölnek, a férfiak kisajátítják maguknak a whiskyk világát. Olyannyira, hogy mára már a nagy whiskymárkák vezető pozícióiban is nőket találunk, miközben hosszan sorolhatjuk azon nők neveit, akik a közösségi médiában mutatják meg: ideje a nőknek is helyet csinálni egy whiskys üveg körüli asztalnál.
A whisky folyékony napsütés – mondta George Bernard Shaw irodalmi Nobel-díjas drámaíró, és sokáig azt gondolhattuk, hogy ezzel az állítással valószínűleg számtalan férfi egyetért. Csakhogy közben 2022 lett, úgyhogy ideje kimondani: nem, nem csak a férfiak.
Hosszú évtizedeken keresztül előszeretettel aposztrofálták a whiskyt „a férfiak italaként”, azonban a világ nagyot fordult azóta, hiszen Amerikában például mára több mint 30 százalékra nőtt a nők aránya a whisky fogyasztói között, miközben ez a szám a kilencvenes években még csak 15 százalék volt. Mindezt úgy, hogy már
Bátran állíthatjuk ugyanakkor, hogy a nők – az élet meglehetősen sok területéhez hasonlóan – elég nagy utat tettek meg, hiszen gondoljunk csak bele, egykor a bárokba se engedték be őket, ma már magabiztosan vezetik is ezeket a helyeket akár. A hosszú út könnyed borokkal és koktélokkal volt kikövezve, ám eljutottunk rajta odáig, hogy már női whiskyszakértők sora mutatja meg a világnak napról napra az italt és az azt övező kultúrát egyaránt.
És persze minél több nőt látni ezekben a pozíciókban, annál bátrabb lesz a többi nő is ahhoz, hogy csatlakozzon ehhez a társasághoz. Mára már a Johnnie Walker párlatmestere is egy nő, mi mutathatná jobban, mekkorát fordult a világ 2022-re? Ezt támasztják alá Emma Walker szavai is egy korábbi Forbes-interjúból.
Ugyanabból a kategóriából származó cikkek:
- Nincs