A művészet egy része nem veszítette el a társadalomszervező erejét, de egy másik része sajnos egyenesen szétzilálja azt – mondta az Origónak a kedden Kossuth-díjjal kitüntetett Orbán János Dénes. A költő, prózaíró, a Magyar Művészeti Akadémia levelező tagja azt fejtegeti, hogy Magyarországon is súlyos a helyzet,
hiszen a baloldali művészetben fontosabb az ideológia az esztétikumnál, de nyugaton már katasztrofális. Gondoljunk a genderőrületre, a woke-ra, a politikai korrektség elburjánzására.
Az Előretolt Helyőrség Íróakadémia vezetője így folytatja eszmefuttatását:
Mennyire szürreális például a Dead White Dudes, azaz a Halott Fehér Csávók jelensége, ami alatt az értendő, hogy a szélsőbaloldali diákok megtagadják a nyugati kultúra fehér bőrű elméit, Arisztotelésztől Shakespeare-ig, és elnyomott civilizációk nagyságaival akarják behelyettesíteni őket. Ha léteznek olyan elmék, ha nem, mert például az ausztrál őslakosok között, hogy úgy mondjam, roppant ritkák voltak a filozófusok meg a drámaírók… Hogyan normalizálódhatnak a dolgok? Hát úgy, ha nem hagyjuk, hogy ez az újdiotizmus leigázzon bennünket. Ha bátran szembeszállunk ezzel az agresszív csőcselékkel.
Kiderült az interjúból az is, hogy elsősorban szerelmes költőnek tartja magát, ez a fő témája. „Ki is kezdtek már szexizmusért, ugyanis az újidióták szerint, ha versben esdekelsz a múzsa kegyeiért, akkor szexuális tárggyá degradálod őt” – mondja. Az interjú csúcspontja vitathatatlanul az a rész, amikor Orbán János Dénes ezt bontja ki:
Manapság tilos dicsérni egy hölgy idomainak szépségét, szemének huncut csillogását, de még az értelmét is, hiszen abba is bele tudnak kötni: na mi van, rácsodálkozol, hogy egy nő is lehet értelmes? Maholnap be fogják tiltani a központosítást is, mert a vesszőt fallikus szimbólumnak minősítik, a kettőspontot a herékhez hasonlítják, a felkiáltójelet vagy a kérdőjelet…ki sem merem mondani.
Ugyanabból a kategóriából származó cikkek:
- Nincs